ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

torsdag, september 07, 2006

Vad jag har svårt för tv3

Såg matchen igår mellan Sverige och Liechtenstein. Eller rättare sagt de sista 20 minuterna av första halvlek och hela andra. Jag tror till och med detta var den första landskampen jag sett på tv3, på grund av att den inte ingår i mitt kanalutbud. Sverige spelade ju urdåligt i slutet av första halvlek och det började inte bättre i andra. Var det bara jag som tyckte att Sverige fick lite fart på sitt spel när Anders kom in? Jag må vara gulögd, men jag tyckte att han gjorde en fullgod insats. Det enda som kommentatorerna sa om Anders inhopp var att Kim såg väldigt besviken ut när han blev utbytt. Anders slog knappt ett felpass och hade ett par stycken genomskärare som anfallarna inte kunde utnyttja, och för detta fick han ingen som helst cred. Om det hade varit så att han hade tappat bollen eller passat helt fel skulle man säkert ha fått höra det! Jag tyckte det var väldigt skönt att både Ljungberg och Roland Andersson "hyllade" Anders efter matchen, men inte ens då uppmärksammades detta av kommentatorerna. Anderssons kommentar var att underlaget inte riktigt passade Kim? Öhh... vadå kan han endast spela på snustorrt underlag? Hoppas nu inte Anders är alltför tröttkörd inför lördagens mycket viktiga match.

Förresten måste jag säga något om Holméns insats i förrgår i U21. Jag såg matchen på tv och jag tyckte inte riktigt han kom upp i sin vanliga standard i början. Han hade det lite svårt på sin högerkant, jag tyckte inte han fick några passningar av sina lagkamrater. Så det var väldigt skönt att se att det var han som låg bakom Sveriges seger, med ett mål och en väldigt snygg framspelning till Zengins mål.