ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

fredag, april 20, 2007

Träningsrapport

Vad otåliga ni är ;) Men ja, idag var jag på första träningen efter Örebro-matchen, men tyvärr har jag inte kunnat skriva någon rapport förrän nu på grund av att jag inte haft tillgång till dator.

Det första som var väldigt trevligt att kunna konstatera var att Florén deltog i alla övningar. Han slog lite passningar med Alex innan träningen väl satte igång:


Jag vet inte om de hade glömt att vattna gräsmattan innan, men de satte igång sprinklersystemet så att några fick flytta på sig för att inte bli helt dyblöta:


Ilola såg fräsch ut och kunde utföra allt som krävdes av honom. Han såg inte ett dugg hämmad ut av foten, vilket känns bra inför matchen mot Gefle. Däremot verkade Jon ha lite ont i ena skinkan eller höften. Han fick avbryta den första övningen för behandling av sjukgymnasten och därefter hoppade han över nästkommande övning för att själv jogga lite försiktigt:


Däremot var han tillräckligt okej för att delta i den stora övningen för dagen. De övade anfallsspel med, vad jag kunde ana, det startande laget i nästa match mot resten. I det "ordinarie" laget, som inledde övningen, kunde man hitta Alex på vänsterkanten och Ilola på defensiva mittfältet. Martin ersatte Jon i backlinjen, med största sannolikhet på grund av dennes avstängning mot Gefle. Keene inledde på topp och Haglund verkade instruera honom lite extra om hur han skulle agera i sin roll. Detta tycker jag är väldigt positivt då Haglund kritiserade Keene efter matchen mot Örebro, att han sprang mycket men att det var fel löpningar. Dock tyckte jag inte att anfallsspelet fungerade särskilt bra. Det blev inte särskilt många mål och spelet var skrämmande likt det som vi sett både mot Malmö och Örebro. Snygga pass genom mittfältet, men inga vassa avslut. De får nog fila lite mer på det här de nästkommande träningarna också.



Medan de andra deltog i anfallsövningen fick Sjöhage och Avdic tillsammans med Peter Wettergren öva på avslut själva:


Jag var tvungen att gå innan träningen var riktigt slut, så jag vet inte om det skedde något av vikt då. Troligen inte...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha, ja otålig blir man när man är bortskämd med dina träningsrapporter :)

2007-04-21 09:21  

Skicka en kommentar

<< Home