ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

torsdag, augusti 09, 2007

Biljetter

Det verkar som om jag hade en himla tur idag. Jag var inloggad på ticnets hemsida en stund innan biljettsläppet och hade fått i uppdrag att köpa biljetter till mig själv och dem jag ska gå med. Jag uppdaterade den aktuella sidan exakt klockan 10 och kom direkt in i bokningssytemet, inga väntetider. Tydligen ganska turligt efter att ha läst andras historier. Jag lyckades till slut boka biljetter på R2, vilket jag är väldigt nöjd med. En kvart senare verkade de flesta biljetter vara slut. Var även och hämtade ut biljetterna idag på turistbyrån och tyckte nästan lite synd om dem som kom fram i kassan och frågade om biljetterna verkligen var slut :(

Sedan att man nu kan läsa på blocket att det finns biljetter till salu är helt befängt. Till exempel är det en kille i Lund som säljer två biljetter och kan skicka dem, alltså ska han inte komma till matchen själv annars hade det väl stått att han kunnat möta säljarna utanför Arenan. Jag uppmanar verkligen folk att inte köpa dessa biljetter till ockerpriser. De ska inte få tjäna en massa pengar på vår match.

Hoppas att de allra trognaste fansen fick sina biljetter genom att antingen vara med i Guliganerna eller medlemmar i Elfsborg. När resterande biljetter släpps på måndag, alltså de av säsongbiljettsinnehavarna och sponsorerna som inte valt att hämta ut sina förbokade biljetter, hoppas jag att det är boråsare som är framme och får tag på dem. Skulle inte vara mer än rätt om de bara släpptes på turistbyrån. Kanske lite orättvist gentemot Elfsborgsfans ute i landet, men oftast känner väl de personerna någon i stan som kanske kan hjälpa dem.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Helt klart en poäng där! Varför 8 biljetter per köp?? Har man för avsikt att köpa mer än 4 får väl någon kamrat mer ta ledigt från jobbet och köa vid sidan av. Turistbyrån borde dessutom få "tillgång" att sälja 2 timmar före dom finns på Ticnet!! Bra sajt f.ö. Har lagt upp den som favorit!! :)

2007-08-10 13:44  
Anonymous Anonym said...

Det gick att köpa biljetter i hos alla ATG-ombud. Själv knallade jag upp till Florells på Byttorp, de öppnade kl 10.00 och där fanns inte en kotte i kö...

2007-08-13 00:15  

Skicka en kommentar

<< Home