ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

torsdag, augusti 16, 2007

Träningsrapport

Hade egentligen inte tänkt besöka dagens träning, men till slut kunde jag ändå ta mig dit och se den sista halvtimman. Det som slog mig allra först var stämningen. Jag kan inte riktigt förklara vad det var, men spelarna verkade väldigt sammanbitna. Kanske berodde det på att jag inte följt hela träningen från början, men det var helt enkelt inte lika uppslupet som vanligt. Närkamperna verkade hårdare och vissa spelare blev riktigt besvikna på sig själva när bollen inte gick som de ville (läs Holmén).

När jag kom in på Arenan höll de på att öva in taktiken mot GAIS. De hade precis spelat med en av uppställningarna och skulle byta en del spelare. Det som överaskade mig mest var att Bajrami fick bli kvar på vänsterkanten, kan bero på att Alex inte ens fanns på plats på Arenan (tror jag i alla fall, när jag tänker efter så här i efterhand). Hoppas Emir får chansen på lördag, för det tycker jag han är värd. Han har ju sett väldigt het ut på de senaste träningarna.

En sak som förvånade mig var att återfinna Wettergren uppe på läktare när jag äntrade Arenan. Han satt där och studerade spelarna. Efter ett tag gick han ner till Haglund och sa något till honom. Då plötsligt skulle Keene, som precis blivit inbytt i det ordinarie laget, byta med Avdic som istället fick spela bredvid Matte. Hmm... många alternativ till lördagsmatchen. Vi får se vad Haglund och Wettergren väljer att satsa på. Offensivt kommer det i alla fall bli.

Bella blev väldigt förgrymmad på slutet när han förlorade avslutningstävlingen. Jag tror han endast satte ett skott i mål. Avdic däremot var väldigt pricksäker och satte ett otal skott i nätmaskorna.