ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

tisdag, september 11, 2007

Ännu en kortis från träningen

Än en gång hade jag bara möjlighet att följa träningen en kort stund. Jag hann med att se uppvärmningen och den första övningen. De som deltog idag var Abbas, Jesper, Martin, Mobaeck, Björck, Karlsson, Florén, Ishi, Eres, Alex, Emir, Keene, Matte och Bella. Alltså var det färdigrehabat för Björck och Mobaeck. Självklart vet jag inte om de kunde delta i alla övningar efter att jag gått, men det verkade inte hämmas av några skador så länge jag följde dem. Det som förvånar mig mest med truppen är nog Augusts frånvaro.

Matte ledde en väldigt grundlig uppvärmning, längre än vanligt. Sedan gick de över till en teknikövning, där hälften av spelarna stod i en ring medan resten befann sig i mitten för att utföra exempelvis passningar, nickar, volley med hjälp av dem i ringen.

I dagens BT stod att det var Wettergren som coachade laget till en 6-0 vinst i talangmatchen igår för att Haglund var sjuk och jag kan här nämna att chefstränaren inte hade tillfrisknat tills idag, utan Wettergren fick sköta träningen själv.