ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

söndag, september 30, 2007

Brommapojkarna-Elfsborg 1-1

Hann inte med någon träning i veckan innan den här matchen mot BP, så jag vet inte riktigt hur det har sett ut. Resultatet kanske säger mer. Dock såg jag inte matchen på TV, hörde inte heller. Jag var nämligen på bokmässan igår och i bilen på väg hem sattes radion på P4 och slutet av matchen kunde jag följa. Då stod det 0-1 och det var möjligtvis 10 minuter kvar. På stopptid lyckades sedan BP kvittera och då blev jag så oerhört besviken. Vad håller laget på med egentligen? Hade egentligen tänkt att se reprisen av matchen på PPV, men tappade helt sugen efter det snöpliga resultatet.

Frågan är om laget ens kommer att kvalificera sig till Europaspel nästa år. Det hänger väl lite på de andra lagens prestation, men jag skulle inte förvånas om vi rasar ner en bit. I allsvenskan har laget inte vunnit på hur länge som helst. Nu är det bara att koncentrera sig på det pågående Europaspelet. Om vi skulle gå till gruppspelet skulle det ändå rädda lite av säsongen ;)