ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

lördag, september 22, 2007

Träningsrapport

Vad länge sen det var jag såg en hel träning! Nu var det riktigt kul att sitta på Arenans läktare och spana in spelarna. Ett tag där blev det lite väl ofta och jag tröttnade rätt rejält.

En glädjande nyhet är att alla spelarna kunde delta idag. Det började med den sedvanliga uppvärmningen för att sedan gå över i den lika sedvanliga kvadraten. Nu var de tillräckligt många så att de kunde dela upp sig i de vanliga kvadraterna, dock var de till utseendet inte direkt några kvadrater, utan en mer rektangulär form hade tillämpats idag:


Sedan gick de över i en för mig ny övning. Truppen delades in i två lag, samma som i kvadraterna. Halva planen skulle nyttjas till full bredd och tre mindre mål, markerat med koner, var utmärkta på varje kortsida. Two-touch gällde och det blev en ganska målrik tillställning. Jag är inte helt säker men jag tror att det ena laget vann med 5-4, eller kan det ha varit 6-5. Jaja, petitesser!

Sedan delades de in i tre lag och det var tvåmålsspel som gällde på en lite mindre yta. Även här bjöds vi på ett antal mål, till och med Jari fick sätta dit ett. Det hör verkligen inte till vanligheterna. Men det allra snyggaste stod Martin Andersson för; ett skott från halva "plan" som gick in via stolpen!

Därefter vet jag inte riktigt vad som menades, men det blev ett fem mot fem-spel. De som spelade i det gröna laget var: Bella, Florén, Elmin, Ilola och Emir. Det svart bestod av: August, Matte, Eres, Avdic och Falken. Resten av truppen var fria att göra vad de ville. Jag kan endast gissa vad detta kan betyda. Ville tränarna att dessa spelare skulle visa upp sig lite extra för att få en chans i startelvan mot Hammarby, eller var det bara så att de spelare som startade i Rumänien skulle vila lite extra. Självklart fanns det två spelare som bröt mönstret, nämligen Ilola och August. De startade i Rumänien, men de är i och för sig avstängda i nästa allsvenska match. Jaja, vad än syftet än var, tycker jag att detta spel inte direkt visade något. De spelade ett par minuter åt gången, i två omgångar och jag är osäker på om det ens blev några mål. Dock skedde en liten olycklig händelse under spelets gång. Det var en duell mellan Bella och August som slutade i att Bella blev liggande med en ond vrist. Det kan ha varit så att han träffades av Augusts dobbar eller något liknande. I alla fall verkade det som att Bella fick väldigt ont, för han låg och vred sig ganska länge och sjukgymnasten var snabbt framme för att ge behandling. Till slut blev Bella ledd av plan och där fick han en ispåse lindad runt fotleden. Kanske kommer han själv att klargöra vad som skedde och hur det är med honom på sin blogg.




4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Inget nytt om franskalgeriern? Rätt spänd på honom faktiskt.

2007-09-22 13:26  
Blogger ziriz said...

Läste att han mest var tänkt för U21. Han fanns inte på plats när A-laget tränade idag ;)

2007-09-22 17:52  
Anonymous Anonym said...

Lägg märke till texten på divans shorts på sistan bilden "flicka"

2007-09-24 10:13  
Anonymous Anonym said...

får jag fråga vad du har för kamera? :) den verkar rätt bra..

2007-10-09 22:30  

Skicka en kommentar

<< Home