ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

söndag, oktober 07, 2007

Sista träningen inför Halmstad

Idag var det ren tur att jag lyckades vara på träningen. Var nämligen på väg vid 17, som det står på officiella, och i bilen råkar P4 och Sjuhäradssporten vara inställd på radion. Där får jag höra att Norrby ligger under med 1-4 och att hemmalaget måste ta sig i kragen. Hemmalaget?!? What... Scheisse, Norrby spelar på Arenan. Eh...vad göra...bara att vända och åka hem. Hmmm...har sedan för mig att det någon gång varit en liknande situation och att träningen då varit efter matchen. Chansar på det och åker till Arenan igen vid halv sju och mycket riktigt ser jag de svartklädda spelarna på planen i full träning, utförandes kvadraten. Nu ska man även ha i åtanke att jag i lördags, glad i hågen, var på Arenan vid 10.45, när det enligt officiella skulle vara träning. Vad får jag se då? Jo...NORRBY! (Jag förmodade att det var dem i alla fall, ett gäng fotbollsspelare i blå träningsoveraller.) Detta Norrby gäckar mig. De tränade för fullt så det var bara att vända hemåt. Vad är sensmoralen i det hela då. Jo, att man inte riktigt kan förlita sig på vad det står i kalendern. Jag menar, sen hur länge tillbaka är en Norrbymatch inplanerad? Det kan ju inte direkt ha dykt upp nyligen, då kunde de mycket lätt ha ändrat det i kalendern.

Jaja, nog tjatat om det. Själva träningen gav inte så mycket. Det var en typisk dagen innan match-träning. Huvudövningen var ett tvåmålsspel på liten yta. Truppen var indelad i tre lag och alla mötte alla två gånger. Första gången med det tredje laget som "väggar", sedan utan. Jag tyckte spelet såg ganska så bra ut. Vi fick se ett par riktigt fina kombinationer och en hel del mål. Hoppas det är en indikation på vad vi kommer att få se imorgon ;)

Alla tränade för fullt, så där verkar det vara okej. Björck fick ju utgå i senaste matchen, men idag verkade han inte hämmas av något. Ishi verkar också vara på gång efter sin infektion.