ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

onsdag, oktober 24, 2007

Träningsrapport inför AEK Aten

Kunde inte ta mig till Arenan förrän vid halv tolv och trodde nästan att träningen skulle vara slut vid de laget. Men icke! Där tränade hela truppen för fullt. Alla var med och det fanns till och med en bonusspelare, Djaid Kasri (tror jag han heter). Stod väl att han hade tränat med laget tidigare i veckan i BT, men kan inte hitta artikeln någonstans. Dock fick han inte delta när de körde nio mot nio på liten plan, istället fick han skjuta lite inlägg på Abbas Hassan. Han i sin tur verkade träna ganska lugnt och avslutade passet med rehab.

I nio mot nio-spelet trodde jag inte man kunde skönja någon startuppställning för imorgon, men efter ett tag fick Bella byta lag med Alex. Då måste det ändå haft något att göra med matchen imorgon. Hmm...försökte klura ut om det var vissa lagdelar som var ordinarie typ mitt-mittfältet; Anders och Avdic spelade i de västade laget, eller kanske kanterna; Bajrami och Florén befann sig på vänserkanten i det västade laget...

Passet avslutades med en avslutningsövning. När spelarna hade skjutit tre skott i mål fick de gå hem. Den som blev klar först var Bajrami, men han stannade ändå kvar för skojs skull. De som blev kvar sist var Bella och Matte. De hade oerhört svårt att få bollen innanför målramen. Till slut var det Matte kvar, han hade det lite knepigt med målskyttet idag ;)


Att det var kallt nere på plan kan man se på spelarnas anderdräkter, men där jag satt på den soldränkta läktaren var det nästan sommarvarmt.


Mobaeck dribblar sig förbi Matte...


...medan Bajrami tar sig an Eres.


Haglund går igenom truppen för imorgon.


Längst bak i kön står den jag tidigare kallade bonusspelaren (Kasri?) och tar sig för pannan.