ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

fredag, november 30, 2007

Elfsborg-Mlada Boleslav 1-3

Jaha, så gick det som det gick. Är egentligen inte så besviken, en känsla av likgiltighet strömmade genom kroppen igår. Vet inte riktigt varför, men trodde inte innan match att de skulle vinna. Så när det första målet kom för Elfsborg blev jag ganska förvånad, laget spelade ändå hyfsat och hade några lägen. Sedan om de hade satt straffen på slutet av första, hade det kanske gått, eller kanske inte.

Hade egentligen tänkt att skriva om att det är försvarsspelet som inte ser ut att fungera, men nu hade tydligen Janne Hansson på BT skrivit en krönika om det. Ungefär så tycker jag också. Sedan tyckte jag att spelarna såg väldigt trötta ut i andra halvlek och det är ju inte så konstigt, då de inte spelat match på nästan en månad.

Jaja, nu är det bara att packa ihop för denna säsongen och blicka framåt. Jag hoppas att Andreasson kan skaffa fram några riktigt heta nyförvärv och då tänker jag främst på försvarssidan. Det har sett allt för ängsligt ut och ledningar i matcher har tappats alltför många gånger.