ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

onsdag, november 28, 2007

Träningsrapport inför Mlada Boleslav

Äntligen hade jag tid över för att besöka en träning. Har blivit lite långt mellan inläggen här på bloggen, men nu ska jag nog få ihop något.

Jag hade klätt mig varmt, med dubbla långkalsonger och dunjacka, inför träningen och jag kan verkligen säga att det behövdes. Brrr... vad kallt det blev!! Jag var den enda på läktarplats i inledningen, vilket kan tyckas konstigt med tanke på morgondagens begivenheter. Men efterhand droppade några journalister in, även ett par supportrar.

Väldigt glädjande kunde jag konstatera att hela truppen var på benen, alla kunde delta fullt ut. Passet inleddes med uppvärmning, ledd av Martin. Sedan gick de som vanligt över i kvadraten, för att efter det köra stegen och lite koner för att få igång fotarbetet. Stämningen verkade vara på topp och spelarna skämtade och skojade med varandra för fullt. Florén var lite extra högljudd, han hade lite problem med bollkontrollen i kvadraten och skrek ut sin besvikelse på sig själv. I och för sig brukar han göra det, men jag tyckte mig höra honom mer än vanligt.

Därefter gick passet över till huvudövningen för dagen. Ett tvåmålsspel, med nio utespelare i varje lag på ca en planhalva. Haglund hade delat upp lagen som följer:

Abbas;
Falken, August, Karlsson;
Eres, Anders, Ilola, Mobaeck;
Matte, Keene.

Alex, Bella;
Bajrami, Elmin, Avdic, Ishi;
Florén, Björck, Martin;
Wiland.

När man med en första anblick tittar på lagen så kan man tycka att det inte finns någon struktur. Men om man kollar på vänsterkanten i Abbas lag så återfinns där Karlsson och Mobaeck, och de möter Ishi och Martin på det andra lagets högerkant. Det känns som att Haglund skulle kunna starta med dessa spelare på kanterna. Sedan har vi Anders och Ilola på mitten, vilket borde vara det ordinarie mitt-mittfältet, och slutligen borde Matte och Keene spela på topp.

Jag kunde inte riktigt följa spelet ordentligt, men kunde ändå uppfatta att det blev några mål. Anledningen var att tv4-reportern/kameramannen kom fram till mig och frågade lite grejor. Han ville att jag skulle vara med i hans reportage om varför det sålts så dåligt med biljetter till matchen imorgon. Jag avböjde dock med förklaringen att jag tyckte att jag så förj*vlig ut, helt påbyltad och blåfrusen, för att vara med på tv. Däremot frågade han mig varför jag trodde att det var så svalt intresse och jag berättade om den diskussionen vi haft här på bloggen. Behöver inte dra upp det igen... Han tyckte tydligen att jag hade intressanta åsikter och försökte övertala mig ett par gånger, men jag var benhård ;) Jaja, får skjuta upp min tv-debut till någon annan gång när jag ser mer presentabel ut.

Var i alla fall så frusen vid det laget så jag tittade inte klart på tvåmålsspelet och resten av träningen. Därför blir det inte mer än så den här gången.


Samling innan träningen


Uppvärmning ledd av Martin


De två kvadraterna


Är det inte Kapten Blod i egen hög person?